본문 바로가기

MUSIC

Rihanna - Man Down 가사 해석 리아나 리한나 번역

Rihanna - Man Down 가사 해석 리아나 리한나 맨다운 번역 듣기 뮤비



Man Down


I didn't mean to end his life

난 그의 인생을 끝내려던 의도가 없었어

I know it wasn't right

그게 옳지 않았다는 것을 알아

I can't even sleep at night

밤에 잘 수조차 없어 

Can't get it off my mind

내 마음에서 내보낼 수 없어

I need to get out of sight

난 시야에서 벗어날 필요가 있어

Before I end up behind bars

내가 바 뒤에서 끝나기 전에


What started out as a simple altercation

간단한 언쟁에서 시작됐는데

Turned into a real sticky situation

정말 힘든 상황으로 바뀌었어

Me just thinking on the time that I'm facing

내가 직면한 시간 위에서 생각 중이야

Makes me wanna cry

나를 울리고 싶어


Cause I didn't mean to hurt him

난 그에게 상처 줄 의도가 없었으니까

Could've been somebody's son

누군가의 아들일 수도 있었을 거야

And I took his heart when

그리고 내가 그의 심장을 앗아갔을 때

I pulled out that gun

난 그 총을 꺼냈지


(프리 코러스)

Rum, pum, pum rum, pum, pum, pum rum, pum, pum, pum[각주:1]

Man Down

남자는 쓰러졌어

Rum, pum, pum, pum rum, pum, pum, pum rum, pum, pum, pum

Man Down

남자는 쓰러졌어


(코러스)

Oh, mama, mama, mama

오, 엄마, 엄마, 엄마

I just shot a man down

내가 방금 쏴서 남자가 쓰러졌어

In central station

중앙역에서

In front of a big ol' crowd

많은 군중 앞에서

Oh, why? Oh, why?

오, 왜? 오? 왜?

Oh, mama, mama, mama

오, 엄마, 엄마, 엄마

I just shot a man down

내가 방금 쏴서 남자가 쓰러졌어

In central station

중앙역에서



It's a 22

22구경

I Call her Peggy Sue

난 그녀를 페기 수라고 불러

When she fits right down in my shoes

그녀의 상황이 바로 내 처지였을 때

What you expect me to do

넌 내가 무엇을 하리라 예상하니

If you're playing me for a fool

네가 날 바보처럼 데리고 논다면

I will lose my cool

나는 냉정을 잃을 거야

And reach for my fire arm

그리고 화기에 손대지


I didn't mean to lay him down

그를 눕힐 의도는 없었어

But it's too late to turn back now

하지만 이제 되돌리기에 너무 늦어

Don't know what I was thinking

내가 뭘 생각했는지 모르겠어

Now he's no longer living

이제 그는 더 이상 살아있지 않아

So I'm ‘bout to leave town (yeah)

그러니까 난 마을을 떠나


Cause I didn't mean to hurt him

난 그에게 상처 줄 의도가 없었으니까

Could've been somebody's son

누군가의 아들일 수도 있었을 거야

And I took his heart when

그리고 내가 그의 심장을 앗아갔을 때

I pulled out that gun

난 그 총을 꺼냈지


(프리 코러스)


(코러스)



And I never thought I'd do it

그리고 내가 그럴 거라 생각한 적 없어

Never thought I'd do it

내가 그럴 거라 생각한 적 없어

Never thought I'd do it

내가 그럴 거라 생각한 적 없어

Oh, gosh

오, 이런

Whatever happened to me

무슨 일이 내게 일어난 거야

Ever happened to me

나한테 일어난 일

Ever happened to me

나한테 일어난 일

Why did I pull the trigger

왜 방아쇠를 당긴 거야

Pull the trigger, pull the trigger – boom

방아쇠를 당겨, 방아쇠를 당겨 - 빵

And end a nigga, end a nigga life so soon

그리고 끝난 한 니가, 한 니가의 삶은 너무 빨리 끝났어

When me pull the trigger, pull the trigger, pull it 'pon you

내가 방아쇠를 당겼을 때, 방아쇠를 당겨, 네게 겨눴을 때

Somebody tell me what I'm gonna, what I'm gonna do

내가 무엇을 해야 할지 누가 말해줘, 내가 무엇을 해야 할지


Rum, pum, pum, pum rum, pum, pum, pum rum, pum, pum, pum

Me say one man down (oh, let me say)

난 한 남자를 죽였다고 말해 (오, 내가 말하게 해줘)

Rum, pum, pum, pum rum, pum, pum, pum, rum, pum, pum, pum

When we went downtown

우리가 시내에 갔을 때


Cause now I am a criminal criminal criminal

이제 난 범죄자 범죄자 범죄자니까

Oh, lord have mercy now I am a criminal

오,  주여 자비를 주소서 이제 나는 범죄자

Man Down

남자가 쓰러져

Tell the judge please gimme minimal

판사에게 최소한이라도 말해줘

Run out a town none a them can see me now

마을을 떠나 이제 그들은 나를 볼 수 없어


(코러스)






Rihanna - Man Down 가사 해석 리아나 리한나 맨 다운 번역 듣기 뮤비 Lyrics 歌詞和訳

  1. 총쏘는 소리를 표현 [본문으로]