본문 바로가기

MUSIC

Kelly Clarkson - Stronger 가사 해석 켈리 클락슨 번역

Kelly Clarkson - Stronger 가사 해석 켈리 클락슨 번역 듣기 뮤비 왓 더즌 킬 유 (스트롱거)



What Doesn't Kill You (Stronger)


You know the bed feels warmer

넌 침대가 따스하게 느껴진다는 걸 알아

Sleeping here alone

여기 혼자 자고 있는

You know I dream in colour

넌 내가 색깔있는 꿈을 꾼다는 것을 알아

And do the things I want

그리고 내가 원하는 것들을 하는 것도


You think you got the best of me

넌 나를 꺾었다고 생각해

Think you've had the last laugh

넌 마지막에 웃었다고 생각해

Bet you think that everything good is gone

장담하는데 넌 모든 좋은 것이 사라졌다고 생각하지

Think you left me broken down

넌 나를 허문 채 떠났다고 생각해

Think that I'd come running back

내가 다시 돌아가리라 생각해

Baby you don't know me, cause you're dead wrong

베이비 넌 나를 몰라, 넌 완전히 틀렸으니까


(코러스 1)

What doesn't kill you makes you stronger

죽지 않을 정도면 사람을 강하게 만들어

Stand a little taller

좀 더 크게 서

Doesn't mean I'm lonely when I'm alone

내가 혼자 있는 것이 내가 외롭다는 것을 뜻하지는 않아

What doesn't kill you makes a fighter

죽지 않는다면 사람을 투사로 만들어

Footsteps even lighter

발걸음도 가볍게

Doesn't mean I'm over cause you're gone

네가 떠났다고 내가 끝난 걸 의미하지는 않아


(코러스 2)

What doesn't kill you makes you stronger, stronger

죽지 않을 정도면 사람을 강하게 만들어, 강하게

Just me, myself and I

그냥 나, 나 자신 그리고 나

What doesn't kill you makes you stronger

죽지 않을 정도면 사람을 강하게 만들어

Stand a little taller

좀 더 크게 서

Doesn't mean I'm lonely when I'm alone

내가 혼자 있는 것이 내가 외롭다는 것을 뜻하지는 않아



You heard that I was starting over with someone new

들었지 내가 새로운 누군가와 다시 시작하고 있다는 거

They told you I was moving on over you

그들은 네게 말했어 난 너를 넘어 나아가고 있었다고


You didn't think that I'd come back

넌 내가 다시 돌아가리라 생각하지 않았어

I'd come back swinging

난 다시 활기를 찾았어

You try to break me, but you see

넌 나를 부수려 하지, 하지만 봐


(코러스 1)


(코러스 2)


Thanks to you I got a new thing started

네 덕분에 새로운 것을 시작해서 고마워

Thanks to you I'm not the broken-hearted

네 덕분에 상심하지 않아 고마워

Thanks to you I'm finally thinking about me

네 덕분에 마침내 나에 대해 생각하고 있어 고마워

You know in the end the day you left was just my beginning

결국 네가 떠난 날이 내 시작일 뿐이라는 것을 넌 알아

In the end...

결국


(코러스)


(코러스 2) [2x]


(When I'm alone)

(내가 혼자 있는 것이)



Kelly Clarkson 켈리클락슨 노래

Move You (2017)

Love So Soft (2017)




Kelly Clarkson - Stronger 가사 해석 켈리클락슨 번역 듣기 뮤비 왓더즌유 (스트롱거) Lyrics 歌詞和訳