본문 바로가기

MUSIC

OneRepublic - No Vacancy 가사 해석 원리퍼블릭 듣기

OneRepublic - No Vacancy 가사 해석 원리퍼블릭 듣기



No Vacancy


[Verse 1]

I used to leave the doors unlocked and leave the lights on

난 문단속하지 않았고 불도 켜뒀어

I used to stay awake, just counting hours all night long

난 잠에서 깨어 있었어, 그냥 밤새 시간을 세었어

I had so many empty rooms inside the chateau

난 샤또[각주:1]부에 너무 많은 빈 방이 있었어

Yeah, oh yeah

예, 오 예

I'm done with sharing space with people that I don't know

내가 모르는 사람들과 공간을 공유하는 건 끝냈어

Trading pieces of my heart 'til I felt shallow

내가 얕게 느꼈을 때까지 마음의 조각들을 팔았지

I had so many empty rooms inside the chateau, yeah

난 샤또 내부에 너무 많은 빈 방이 있었어


[Pre-Chorus]

But ever since I met you

하지만 널 만난 이후

No vacancy because of you

너로 인해 공석이 없어졌어

There's no vacancy, no empty rooms

거기에 공석은 없어, 빈 방들은 없어

Got no vacancy ever since I met you

내가 널 만난 이후 공석이 없어졌어

No vacancy because of you

너로 인해 공석이 없어졌어


[Chorus]

Used to be that I felt so damn empty

난 너무 공허하다고 느꼈지

Ever since I met you, no vacancy

내가 널 만난 이후, 공석은 없어

Used to be that I felt so damn empty

난 너무 공허하다고 느꼈지

Ever since I met you, no vacancy

내가 널 만난 이후, 공석은 없어

No vacancy, no vacancy

공석은 없어, 공석은 없어

Used to be that I felt so damn empty

난 너무 공허하다고 느꼈지

Ever since I met you, no vacancy

내가 널 만난 이후, 공석은 없어

Used to be that I felt so damn empty

Ever since I met you, no vacancy

내가 널 만난 이후, 공석은 없어

No vacancy, no vacancy

공석은 없어, 공석은 없어



[Verse 2]

I used to be the type to never take a chance, oh

난 결코 운에 맡기지 않았어, 오

Had so many walls, you'd think I was a castle

너무 많은 벽들을 갖고 있었어, 넌 내가 성이었다고 생각했겠지

I spent so many empty nights with faces I don't know

난 너무 많은 공허한 밤들을 모르는 얼굴들과 보냈어


[Pre-Chorus]

But ever since I met you

하지만 널 만난 이후

No vacancy because of you

너로 인해 공석이 없어졌어

There's no vacancy, no empty rooms

거기에 공석은 없어, 빈 방들은 없어

Got no vacancy ever since I met you

내가 널 만난 이후 공석이 없어졌어

No vacancy because of you

너로 인해 공석이 없어졌어


[Chorus]

Used to be that I felt so damn empty

난 너무 공허하다고 느꼈지

Ever since I met you, no vacancy

내가 널 만난 이후, 공석은 없어

Used to be that I felt so damn empty

난 너무 공허하다고 느꼈지

Ever since I met you, no vacancy

내가 널 만난 이후, 공석은 없어

No vacancy, no vacancy

공석은 없어, 공석은 없어



[Bridge]

Come on, come on, listen, oh yeah

어서, 어서, 들어봐, 오 예

Come on, come on, listen, oh yeah

어서, 어서, 들어봐, 오 예

When I fell, I fell, I fell, I fell for you

내가 빠졌을 때를, 난 빠졌어, 난 빠졌어, 난 너에게 빠졌어

So no vacancy, no vacancy

그러니까 공석은 없어, 공석은 없어


[Chorus]

Used to be that I felt so damn empty

난 너무 공허하다고 느꼈지

Ever since I met you, no vacancy

내가 널 만난 이후, 공석은 없어

Used to be that I felt so damn empty

난 너무 공허하다고 느꼈지

Ever since I met you, no vacancy

내가 널 만난 이후, 공석은 없어

No vacancy, no vacancy

공석은 없어, 공석은 없어


[Outro]

Come on, come on, listen

어서, 어서, 들어봐, 오 예

No vacancy, oh yeah

공석은 없어, 오 예

Oh yeah, no vacancy

오 예, 공석은 없어



OneRepublic - No Vacancy 가사 해석 원리퍼블릭 듣기  歌詞和訳

012

  1. 샤또: 프랑스어로 '대저택'이라는 뜻 [본문으로]