본문 바로가기

MUSIC

Calum Scott - What I Miss Most 가사 해석 칼럼 스콧 번역

Calum Scott - What I Miss Most 가사 해석 칼럼 스콧 번역 왓 아이 미스 모스트 



What I Miss Most


It must have been a year since

그 후 1년이 지났을 거야

I was thrown across an ocean far from home

난 집으로부터 먼 대양에 던져졌어

Life is making no sense

인생은 말도 안 돼

Riding in between the highs and lows

고저 사이를 오르내리네


Woah, when I wake in the morning I, ooh

내가 아침에 깨어날 때

It's the first on my mind

그것이 마음에 첫 번째


Maybe what I miss most

어쩌면 내가 그리워하는 것

It wasn't made of steel and stone

그것은 강철과 돌로 만들어진 게 아니야

And maybe what I miss most

그리고 어쩌면 내가 그리워하는 것

It wasn't born of skin and bone

그것은 피부와 뼈에서 태어난 것이 아니야

Under the sun, above the waves

태양 아래, 파도 위

Under three crowns when I'm far away

나는 먼 곳을 왔고 삼관[각주:1] 아래 있어

Maybe what I miss most

어쩌면 내가 그리워하는 것


And maybe you'll never know

그리고 아마 넌 절대 모를 거야

And maybe you'll never know

그리고 아마 넌 절대 모를 거야

Maybe you'll never know

아마 넌 절대 모를 거야



Life beyond the window

창문 너머의 삶

I'm jealous of the way that black bird flies

난 날아다니는 찌르레기를 질투해

Free among the people

사람들 사이를 자유로이 날아다니는 찌르레기를

Those quarter million stories pass me by

그 25만 가지 이야기가 나를 스쳐


Woah, lie awake in the moonlight, I ooh

달빛 속에 잠에서 잠이 깬 채 누워있어

It's the last on my mind

그것이 내 마음에 마지막


And maybe what I miss most

어쩌면 내가 그리워하는 것

It wasn't made of steel and stone

그것은 강철과 돌로 만들어진 게 아니야

And maybe what I miss most

그리고 어쩌면 내가 그리워하는 것

It wasn't born of skin and bone

그것은 피부와 뼈에서 태어난 것이 아니야

Under the sun, above the waves

태양 아래, 파도 위

Under three crowns when I'm far away

나는 먼 곳을 왔고 삼관 아래 있어

Maybe what I miss most

어쩌면 내가 그리워하는 것


And maybe you'll never know

그리고 넌 결코 모를지도

And maybe you'll never know

그리고 넌 결코 모를지도

And maybe you'll never know

그리고 넌 결코 모를지도



I remember at the table

식사 중 나는 생각해

All those faces, where did they go?

그 얼굴들 전부, 어디로 간 걸까?

I imagine what it looks like

어떤 모습일지 상상해

When I'm not there

내가 거기 없을 때

I remember, every summer

기억나, 여름마다

But now the years are, just a number

하지만 이제 몇년이 흘렀어

There's no backwards

거기에 후진은 없어

Time is faster with everything I've left behind, oh

내가 뒤로 한 모든 것들과 함께 시간은 빠르게 흘러


But maybe what I miss most

하지만 어쩌면 내가 그리워하는 것

It wasn't made of steel and stone

그것은 강철과 돌로 만들어진 게 아니야

And maybe what I miss most

그리고 어쩌면 내가 그리워하는 것

It wasn't born of skin and bone

그것은 피부와 뼈에서 태어난 것이 아니야

Under the sun, above the waves

태양 아래, 파도 위

Under three crowns when I'm far away

나는 먼 곳을 왔고 삼관 아래 있어

Maybe what I miss most

어쩌면 내가 그리워하는 것


And maybe you'll never know

그리고 아마 넌 절대 모를 거야

And maybe you'll never know

그리고 아마 넌 절대 모를 거야

And maybe you'll never know

그리고 아마 넌 절대 모를 거야 





Calum Scott - What I Miss Most Lyrics 歌詞和訳 뜻 가사해석 칼럼스콧 번역 왓아이미스모스트 

  1. 삼관왕 할 때 그 삼관. 3개 종목의 패권을 차지하거나 이긴 것 [본문으로]