본문 바로가기

MUSIC

Sam Smith - Midnight Train 가사 해석 샘스미스 번역

Sam Smith - Midnight Train 가사 해석 샘스미스 번역


Midnight Train

(feat. The Dap-Kings Horns)


I choose me

난 나를 선택해

And I know that's selfish, love

그리고 그게 이기적임을 알아, 사랑

You are a dream

너는 꿈

And I can't thank you enough

그리고 네게 어떻게 감사해야 할지

But I give another piece of me away

하지만 나의 또 다른 조각을 포기해

Every waking day that I'm with you

너와 함께 일어난 모든 나날도


Am I a monster?

나는 괴물인가?

What will your family think of me?

네 가족은 나를 어떻게 생각할까?

They brought me in

그들은 나를 데려왔어

They helped me out with everything

그들은 모든 것을 도왔어

But I give a little piece of me away

하지만 난 나의 작은 조각을 포기해

Every single day

매일


So I pick up the pieces

그래서 난 조각들을 주워

I get on the midnight train

난 야간 열차를 타

I got my reasons

난 나의 이유가 있어

But darling I can't explain

하지만 달링 설명할 수 없어

I'll always love you

난 언제나 널 사랑할 거야

But tonight's the night I choose to walk away

하지만 오늘 밤 난 떠나는 것을 선택했어



Love you so much

널 너무 많이 사랑해

That I have to let you go

그게 내가 너를 보내주는 거야

I'll miss your touch

네 손길이 그리울 거야

And the secrets we both know

그리고 우리 둘이 아는 비밀들이

But it would be wrong for me to stay

하지만 머무는 건 잘못이 될 거야

And I'll just give you hope

그러면 난 그저 네게 희망을 줄 거야


So I pick up the pieces

그래서 난 조각들을 주워

I get on the midnight train

난 야간 열차를 타

I got my reasons

난 나의 이유가 있어

But darling I can't explain

하지만 달링 설명할 수 없어

I'll always love you

난 언제나 널 사랑할 거야

But tonight's the night I choose to walk away

하지만 오늘 밤 난 떠나는 것을 선택해


I can't stop crying

난 울음을 그칠 수 없어

I hate that I've caused you pain

내가 미워 널 고통스럽게 했으니까

But I can't deny it

하지만 난 부정할 수 없어

I just don't feel the same

난 똑같이 느끼지 않아

I'll always love you

난 언제나 널 사랑할 거야

But tonight's the night I choose to walk away

하지만 오늘 밤 난 떠나는 것을 선택했어



So I pick up the pieces

그래서 난 조각들을 주워

I get on the midnight train

난 야간 열차를 타

I got my reasons

난 나의 이유가 있어

But darling I can't explain

하지만 달링 설명할 수 없어

I'll always love you

난 언제나 널 사랑할 거야

But tonight's the night I choose to walk away

하지만 오늘 밤 난 떠나는 것을 선택했어





Sam Smith - Midnight Train 가사해석 샘스미스 번역 Lyrics 歌詞和訳