본문 바로가기

MUSIC

패신저 The Boy Who Cried Wolf 가사 해석 Passenger 듣기 뮤비

패신저 The Boy Who Cried Wolf 가사 해석 Passenger 듣기 뮤비





The Boy Who Cried Wolf


Well I am the boy who cried wolf

나는 양치기 소년[각주:1]이야

And I know I've lied in the past

그리고 내가 과거에 거짓말했다는 것을 알아

But last night I saw his yellow eyes shining in the dark

하지만 어젯밤 나는 그의 노란 두 눈이 어둠 속에서 빛나는 것을 봤어

Yeah I know I spun tales with his voice

그래 내가 그의 목소리로 이야기를 잡아 늘렸다는 것을 알아

And I open my mouth too fast

그리고 나는 입을 너무 빨리 열지

But last night I saw his footprints in the path

하지만 어젯밤 그의 발자국을 길에서 봤어


Well I could swim every sea from south pole to north

난 남극에서 북극까지 모든 바다를 헤엄칠 수도 있어

But I know I'll only ever be the boy who cried wolf

하지만 난 양치기 소년일 뿐이라는 것을 알아



Well I am the shepherds only son

나는 목자의 외아들이야

And I know what a joke I've become;

그리고 내가 무슨 농담을 했는지 알아

I have an honest heart but I have lies on my tongue

나는 정직한 마음을 갖고 있지만 혀는 거짓말하지

I don't know how this started or where it came from

모르겠어 어떻게 시작했는지 혹은 어디에서 왔는지

And you have no reason and I have no proof

그리고 너는 이유가 없고 나는 증거가 없어

But this time I swear, I'm telling the truth

하지만 이 시간 나는 맹세해, 난 진실을 이야기하고 있어

I saw that old wolf, from tail to tooth

난 늙은 늑대를 봤어, 꼬리에서 이빨까지

And I know that he's hungry and he's coming down too

그리고 그는 배고프다는 것과 내려오고 있다는 것도 알아


Well I could swim every sea from south pole to north

난 남극에서 북극까지 모든 바다를 헤엄칠 수도 있어

And I could climb every tree, and scale every coarse

그리고 모든 나무를 기어올라갈 수도 있어, 모든 거친 나무 위에 오르고

Well I could tell only the truth from this day forth

나는 오늘부터 오직 진실만을 말할 수도 있어

But I know I'll only ever be the boy who cried wolf

하지만 난 오직 양치기 소년일 뿐이라는 것을 알아


Oh, oh I am the boy who cried wolf

오, 오 나는 양치기 소년

Oh, I am the boy who cried wolf

오, 나는 양치기 소년




패신저 The Boy Who Cried Wolf 가사 해석 Passenger 듣기 뮤비 lyrics 歌詞和訳

  1. The Boy Who Cried Wolf: 직역 '늑대를 외치는 소년' [본문으로]