본문 바로가기

MUSIC

John Legend - All of Me 가사 해석 듣기 존 레전드 뮤비

John Legend - All of Me 가사 해석 듣기 존 레전드 뮤비



All of Me


[Verse]

What would I do without your smart mouth

네 똑똑한 입이 없다면 내가 뭘 하겠어

Drawing me in, and you kicking me out

나를 그려 놓고, 넌 나를 쫓아냈어

You got my head spinning, no kidding, I can't pin you down

넌 내 머리가 돌게 하고 있어, 농담 아냐, 난 너를 묶어둘 수 없어

What's going on in that beautiful mind

그 아름다운 마음 속 무슨 일이 일어나고 있는거야

I'm on your magical mystery ride

난 네 마술적인 미스테리 위에 올라탔어

And I'm so dizzy, don't know what hit me, but I'll be alright

그리고 난 너무 어지러워, 무엇이 나를 때리는지 모르겠어, 하지만 난 괜찮을 거야


[Bridge]

My head's underwater

내 머리는 물 속에 있어

But I'm breathing fine

하지만 난 잘 숨쉬고 있어

You're crazy and I'm out of my mind

넌 미쳤고 난 정신이 없어


[Chorus]

'Cause all of me

왜냐면 나의 모든 것이

Loves all of you

너의 모든 것을 사랑하니까

Love your curves and all your edges

네 모든 곡선과 모서리를 사랑해

All your perfect imperfections

너의 모든 완벽한 불완전함

Give your all to me

네 모든 것을 내게 줘

I'll give my all to you

난 내 모든 것을 네게 줄거야

You're my end and my beginning

넌 나의 끝이자 나의 시작

Even when I lose I'm winning

내가 잃는다해도 난 이기고 있어

Cause I give you all of me

왜냐면 난 내 모든 것을 네게 줄테니

And you give me all of you, oh

그리고 네 모든 것을 내게 줘, 오



[Verse]

How many times do I have to tell you

몇번이나 너에게 말해야할까

Even when you're crying you're beautiful too

넌 울고 있을 때조차 너무나 아름다워

The world is beating you down, I'm around through every mood

세상이 너를 쳐서 넘어뜨리고, 난 모든 분위기 사이를 돌아다니지

You're my downfall, you're my muse

너는 나의 몰락, 너는 나의 뮤즈[각주:1]

My worst distraction, my rhythm and blues

나의 최악의 디스트렉션[각주:2], 나의 리듬과 블루스

I can't stop singing, it's ringing in my head for you

난 노래하는 것을 멈출 수 없어, 그건 너를 위해 내 머리 안에서 울리고 있어


[Bridge]

My head's underwater

내 머리는 물 속에 있어

But I'm breathing fine

하지만 난 잘 숨쉬고 있어

You're crazy and I'm out of my mind

넌 미쳤고 난 정신이 없어


[Chorus]

'Cause all of me

왜냐면 나의 모든 것이

Loves all of you

너의 모든 것을 사랑하니까

Love your curves and all your edges

네 모든 곡선과 모서리를 사랑해

All your perfect imperfections

너의 모든 완벽한 불완전함

Give your all to me

네 모든 것을 내게 줘

I'll give my all to you

난 내 모든 것을 네게 줄거야

You're my end and my beginning

넌 나의 끝이자 나의 시작

Even when I lose I'm winning

내가 잃는다해도 난 이기고 있어

Cause I give you all of me

왜냐면 난 내 모든 것을 네게 줄테니

And you give me all of you, oh

그리고 네 모든 것을 내게 줘, 오

Give me all of you, oh oh

너의 모든 것을 내게 줘, 오 오


[Bridge]

Cards on the table, we're both showing hearts

카드 밑에는 테이블, 우린 둘 다 마음을 보여주고 있어

Risking it all though it's hard

그건 힘들지만 모든 것을 위험에 빠뜨리고 있어


[Chorus]

Cause all of me

왜냐면 나의 모든 것이

Loves all of you

너의 모든 것을 사랑하니까

Love your curves and all your edges

네 모든 곡선과 모서리를 사랑해

All your perfect imperfections

너의 모든 완벽한 불완전함

Give your all to me

네 모든 것을 내게 줘

I'll give my all to you

난 내 모든 것을 네게 줄거야

You're my end and my beginning

넌 나의 끝이자 나의 시작

Even when I lose I'm winning

내가 잃는다해도 난 이기고 있어

Cause I give you all of me

왜냐면 난 내 모든 것을 네게 줄테니

And you give me all of you

그리고 네 모든 것을 내게 줘


I give you all of me

난 내 모든 것을 네게 줘

And you give me all, of you, oh oh oh

그리고 네 모든 것을 내게 줘, 너의, 오 오 오


John Legend - All of Me 가사 해석 듣기 존 레전드 뮤비 歌詞和訳 올 오브 미


01234

  1. 원래는 그리스 신화에 나오는 음악과 예술의 여신이지만 보통 예술가에게 영감을 주는 여성을 이름 [본문으로]
  2. 집중을 방해하는 것; 머리를 식히게 해 주는 것 [본문으로]