본문 바로가기

MUSIC

twenty one pilots : Heavydirtysoul 가사 해석 듣기 트웬티 원 파일럿츠

twenty one pilots : Heavydirtysoul 가사 해석 듣기 트웬티 원 파일럿츠 





Heavy Dirty Soul


There's an infestation in my mind's imagination

거기 내 마음의 상상 속에 침입했어

I hope that they choke on smoke 'cause I'm smoking them out the basement

난 지하실에서 담배 피우고 있으니까 그들이 연기에 질식했으면 좋겠어

This is not rap, this is not hip-hop

이것은 랩이 아냐, 이것은 힙합이 아냐

Just another attempt to make the voices stop

그냥 목소리를 멈추게 하려는 또 다른 시도

Rapping to prove nothing, just writing to say something

아무것도 증명하지 않는 래핑[각주:1], 그냥 뭔가 말하기 위한 글쓰기

'Cause I wasn't the only one who wasn't rushing to sayin' nothing

왜냐면 난 아무것도 말하지 않겠다는 그저 한사람이 아니니까

This doesn't mean I lost my dream

이건 내가 꿈을 잃었다는 의미가 아냐

It's just right now I got a really crazy mind to clean

그냥 지금 당장은 마음을 정리하는데 정신이 없을 뿐


Gangsters don't cry

갱스터들은 울지 않아

Therefore, therefore I'm

그러므로, 그러므로 난

Mr. Misty-eyed, therefore I'm

미스터. 미스티-아이드[각주:2], 그러므로 난


Can you save, can you save my—

네가 날 구할 수 있겠어, 네가 날 구할 수 있겠어 나의-

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?

Can you save, can you save my—

네가 날 구할 수 있겠어, 네가 날 구할 수 있겠어 나의-

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?

For me, for me, uh

날 위해, 날 위해, 우

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?

For me, for me, uh

날 위해, 날 위해, 우

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?



Nah, I didn't understand a thing you said

아니, 네가 한 말을 이해 못하겠어 

If I didn't know better I'd guess you're all already dead

내가 몰랐다면 난 네가 이미 죽었다고 추측했겠지

Mindless zombies walking around with a limp and a hunch

아무 생각없는 좀비들이 다리를 절며 걷고 있어

Saying stuff like, "You only live once."

이렇게 말하지, "네 인생은 한번 뿐이다."

You've got one time to figure it out

넌 한번 알아낼 수 있어

One time to twist and one time to shout

한번 일그러뜨리고 한번 외치고

One time to think and I say we start now

한번 생각하고 난 우린 지금 시작이라고 말하지

Sing it with me if you know what I'm talking about

내가 무슨 말하는지 안다면 나랑 노래해


Gangsters don't cry

갱스터들은 울지 않아

Therefore, therefore I'm

그러므로, 그러므로 난

Mr. Misty-eyed, therefore I'm

미스터. 미스티-아이드, 그러므로 난


Can you save, can you save my—

네가 날 구할 수 있겠어, 네가 날 구할 수 있겠어 나의-

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?

Can you save, can you save my—

네가 날 구할 수 있겠어, 네가 날 구할 수 있겠어 나의-

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?

For me, for me, uh

날 위해, 날 위해, 우

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?

For me, for me, uh

날 위해, 날 위해, 우

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?


Death inspires me like a dog inspires a rabbit [2x]

죽음은 개가 토끼를 고무시키듯 나를 고무시키지 [2x]


Can you save, can you save my—

네가 날 구할 수 있겠어, 네가 날 구할 수 있겠어 나의-

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?

Can you save, can you save my—

네가 날 구할 수 있겠어, 네가 날 구할 수 있겠어 나의-

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?

For me, for me, uh

날 위해, 날 위해, 우

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?

For me, for me, uh

날 위해, 날 위해, 우

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?


Can you save, can you save my—save my—

네가 날 구할 수 있겠어, 네가 날 구할 수 있겠어 나의-

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?

Can you save, can you save my—

네가 날 구할 수 있겠어, 네가 날 구할 수 있겠어 나의-

Can you save my heavydirtysoul?

네가 나의 무겁고더러운영혼을 구할 수 있어?



twenty one pilots 가사 해석 

Stressed Out (2016)

Heathens (2016)

twenty one pilots : Heavydirtysoul 가사 해석 듣기 

0123

  1. Rapping: 톡톡 두르리는 소리 [본문으로]
  2. '(곧 눈물을 흘릴 것처럼) 눈이 촉촉한' 이라는 뜻 [본문으로]