본문 바로가기

MUSIC

Carrie Underwood - The Champion 가사 해석 캐리 언더우드 챔피언

Carrie Underwood - The Champion 가사 해석 캐리 언더우드 번역 더 챔피언 듣기 뮤비 ft. Ludacris



The Champion

(feat. Ludacris 루다크리스)


[Carrie Underwood:]

I'll be the last one standing

나는 마지막으로 서 있는 사람이 될 거야

Two hands in the air, I'm a champion

공중에 두 손을 올리고, 난 챔피언이야

You'll be looking up at me when it's over

넌 그게 끝나면 나를 바라볼 거야

I live for the battle, I'm a soldier, yeah

난 전투를 위해 살아, 난 군인이야


I'm a fighter like Rocky

난 록키 같은 투사야

Put you flat on your back like Ali

알리처럼 널 드러눕히지

Yeah, I'm the greatest, I'm stronger

그래, 난 위대해, 난 강해

Paid my dues, can't lose, Imma own ya, ay

내 책임을 다해, 너에게 질 순 없어


I've been working my whole life

난 추진해왔어

And now it's do or die

그리고 지금 행동하거나 죽거나야


I am invincible, unbreakable

나는 천하무적, 부술 수 없어

Unstoppable, unshakeable

막을 수 없어, 흔들림 없어

They knock me down, I get up again

그들은 날 때려눕혀, 난 다시 일어나

I am the champion

나는 챔피언

You're gonna know my name

너는 내 이름을 알게 될 거야

You can't hurt me now

넌 이제 날 해칠 수 없어

I can't feel the pain

난 고통을 느낄 수 없어

I was made for this, yeah, I was born to win

난 이걸 위해 만들어졌어, 그래, 난 이기려고 태어났어

I am the champion

나는 챔피언



When they write my story

그들이 나의 이야기를 쓸 때

They're gonna say that I did it for the glory

그들은 내가 영광을 위해 한 것이라고 말하겠지

But don't think that I did it for the fame, yeah

하지만 내가 명성을 위해 그랬다고 생각하지 마

I did it for the love of the game, yeah

난 게임에 대한 애정에서 한 거야

And this is my chance I'm taking

그리고 이건 내가 가진 나의 기회

All them old records I'm breaking

그 옛 기록들은 전부 내가 깬 거야

All you people watching on the TV

TV로 보고 있는 너희 모든 사람들

You go ahead and put your bets on me, ay

앞으로 나한테 걸어줘


I've been waiting my whole life

난 평생을 기다려왔어

To see my name in lights

빛 속에서 내 이름을 보려고


I am invincible, unbreakable

나는 천하무적, 부술 수 없어

Unstoppable, unshakeable

막을 수 없어, 흔들림 없어

They knock me down, I get up again

그들은 날 때려눕혀, 난 다시 일어나

I am the champion

나는 챔피언

You're gonna know my name

너는 내 이름을 알게 될 거야

You can't hurt me now

넌 이제 날 해칠 수 없어

I can't feel the pain

난 고통을 느낄 수 없어


I was made for this, yeah, I was born to win

난 이걸 위해 만들어졌어, 그래, 난 이기려고 태어났어

I am the champion

나는 챔피언


[Ludacris:]

Born champion, Luda!

챔피언 탄생, 루다!

The C is for the courage I possess through the drama

C는 내가 드라마를 겪어오며 소유한 용기

H is for the hurt but it's all for the honor

H는 모든 명예를 위한 상처

A is for my attitude working through the patience

A는 인내심을 통해 일하는 나의 사고방식

Money comes and goes so the M is for motivation

돈이 오고 가니까 M은 자극

Gotta stay consistent, the P is to persevere

일관성을 유지해야 해, P는 인내심

The I is for integrity, innovative career

I는 진실성, 획기적인 경력

The O is optimistic, open and never shut

O는 낙관, 열려있고 닫히지 않는

And the N is necessary cause I'm never giving up

그리고 N은 불가피야 난 포기하지 않거든

See they ask me how I did it, I just did it from the heart

그들은 내가 어떻게 했는지 물어, 난 그냥 가슴으로부터 했어

Crushing the competition, been doing it from the start

경쟁자를 으스러뜨렸지, 처음부터 그래왔어

They say that every champion is all about his principles

그들은 모든 챔피언은 그의 원칙이 전부라 말해

Carrie!

캐리!



[Carrie Underwood:]

I am invincible, unbreakable

나는 천하무적, 부술 수 없어

Unstoppable, unshakeable

막을 수 없어, 흔들림 없어

They knock me down, I get up again

그들은 날 때려눕혀, 난 다시 일어나

I am the champion

나는 챔피언

You're gonna know my name

너는 내 이름을 알게 될 거야

You can't hurt me now

넌 이제 날 해칠 수 없어

I can't feel the pain

난 고통을 느낄 수 없어

I was made for this, yeah, I was born to win

난 이걸 위해 만들어졌어, 그래, 난 이기려고 태어났어

I am the champion

나는 챔피언


[Ludacris:]

I'm the champion, yeah

난 챔피언

Surpassed all rivals

모든 경쟁자를 능가했어

It's all about who wants it the most

그건 전부 누가 가장 원하느냐에 달렸지


[Carrie Underwood:]

I am the champion

나는 챔피언 


[Ludacris:]

Fight for what we believe in

우리가 믿는 것을 위해 싸워

That's what champions are made of

그게 챔피언이 이룬 거야


[Carrie Underwood:]

I am the champion

나는 챔피언


Carrie Underwood 캐리언더우드 노래

Dirty Laundry (2015)




Carrie Underwood - The Champion 가사해석 캐리언더우드 번역 더 챔피온 Lyrics 歌詞和訳  뜻