본문 바로가기

MUSIC

루카스 그레이엄 7 Years 가사 해석 Lukas Graham 듣기 뮤비

루카스 그레이엄 7 Years 가사 해석 Lukas Graham 듣기 뮤비




7 Years


Once I was seven years old, my mama told me

내가 7살이 되던 해에, 엄마가 말했어

"Go make yourself some friends or you'll be lonely"

"스스로 친구를 만들어라 그러지 않으면 외로울거야"

Once I was seven years old

내가 7살이 되던 해에


It was a big big world, but we thought we were bigger

그건 크나큰 세계였지, 하지만 우린 더 커졌다고 생각했어

Pushing each other to the limits, we were learning quicker

서로를 한계까지 밀어붙이며, 우린 더 빨리 배우고 있었어

By eleven smoking herb and drinking burning liquor

11살 때 허브를 피우고 타오르는 독주를 마셨지

Never rich so we were out to make that steady figure

결코 부자가 아니어서 우린 변함없는 모습으로 나갔어


Once I was eleven years old, my daddy told me

내가 11살이 되던 해에, 아빠가 말했어

"Go get yourself a wife or you'll be lonely"

"가서 너 스스로 아내를 얻어라 그러지 않으면 외로울거야"

Once I was eleven years old

내가 11살이 되던 해에


I always had that dream, like my daddy before me

난 언제나 꿈을 가졌어, 나 이전에 내 아빠처럼

So I started writing songs, I started writing stories

그래서 난 노래를 쓰기 시작했어, 난 스토리를 쓰기 시작했어

Something about that glory just always seemed to bore me

명예에 대한 뭔가가 그냥 언제나 나에게 지루하게 보였어

'Cause only those I really love will ever really know me

왜냐면 내가 정말로 사랑하는 사람들만이 나를 정말로 알게 되니까


Once I was twenty years old, my story got told

내가 20살이 된 해에, 내 이야기를 말했어

Before the morning sun, when life was lonely

아침 해가 뜨기 전, 인생이 외로웠을 때

Once I was twenty years old

내가 20살이 된 해에


(Lukas Graham!)

(루카스 그레이엄!)



I only see my goals, I don't believe in failure

난 오직 내 목표를 봐, 난 실패를 믿지 않아

'Cause I know the smallest voices, they can make it major

난 가장 작은 목소리들, 그들이 주류가 될 수 있다는 걸 아니까

I got my boys with me, at least those in favor

난 내 남자들과 함께인 내가 있어, 적어도 찬성하는

And if we don't meet before I leave, I hope I'll see you later

그리고 만약 내가 떠나기 전 우리를 만나지 않았다면, 내가 널 나중에 보길 바라


Once I was twenty years old, my story got told

내가 20살이 되던 해에, 내 이야기를 말했어

I was writing 'bout everything I saw before me

난 내가 전에 봤던 모든 것에 대해 쓰고 있었어

Once I was twenty years old

내가 20살이 되던 해에


Soon we'll be thirty years old, our songs have been sold

곧 우린 30살이 될 테고, 우리 노래는 팔렸어

We've traveled around the world and we're still roaming

우린 전 세계를 여행했고 여전히 돌아다니고 있어

Soon we'll be thirty years old

곧 우린 30살이 돼


I'm still learning about life

난 아직 인생에 대해 배우고 있어

My woman brought children for me

내 여자는 날 위해 아이를 가져왔어

So I can sing them all my songs

그래서 난 그들에게 모든 나의 노래를 부를 수 있어

And I can tell them stories

그리고 난 그들에게 이야기할 수 있어

Most of my boys are with me

내 남자들의 대부분은 나와 함께야

Some are still out seeking glory

일부는 여전히 명예를 구하려 노력 중이야

And some I had to leave behind

그리고 일부는 뒤로 하고 난 떠나야했지

My brother, I'm still sorry

나의 형제, 난 여전히 미안해



Soon I'll be sixty years old, my daddy got sixty-one

곧 난 60살이 될 테고, 내 아빠는 61살이야

Remember life, and then your life becomes a better one

삶을 기억해, 그리고 그러면 네 인생은 한결 나아져

I made a man so happy when I wrote a letter once

내가 편지를 쓰면 난 한 남자를 너무나 행복하게 해

I hope my children come and visit once or twice a month

난 내 아이들이 한두달에 한번 방문하길 바라


Soon I'll be sixty years old, will I think the world is cold

곧 나는 60살이 될 거야, 난 세상이 차갑다고 생각하게 될까

Or will I have a lot of children who can warm me?

아니면 날 따뜻하게 할 수 있는 많은 아이들이 있을까?

Soon I'll be sixty years old

곧 나는 60살이 될 거야

Soon I'll be sixty years old, will I think the world is cold

곧 나는 60살이 될 거야, 난 세상이 차갑다고 생각하게 될까

Or will I have a lot of children who can warm me?

아니면 날 따뜻하게 할 수 있는 많은 아이들이 있을까?

Soon I'll be sixty years old

곧 나는 60살이 될 거야


Once I was seven years old, my mama told me

내가 7살이 되던 해에, 엄마가 말했어

"Go make yourself some friends or you'll be lonely"

"스스로 친구를 만들어라 그러지 않으면 외로울거야"

Once I was seven years old

내가 7살이 되던 해에


Once I was seven years old

내가 7살이 되던 해에


루카스 그레이엄 7 Years 가사 해석 Lukas Graham 듣기 뮤비 歌詞和訳

012