본문 바로가기

MUSIC/OLD POP

Sweet Child O' Mine 가사 해석 건즈 앤 로지즈 Guns N' Roses

Sweet Child O' Mine 가사 해석 건즈 앤 로지즈 Guns N' Roses



Sweet Child O' Mine


She's got a smile that it seems to me

그녀는 미소짓고 그것은 나에게 보여

Reminds me of childhood memories

내 어린 시절 추억을 상기시키지

Where everything

그곳의 모든 것

Was as fresh as the bright blue sky

밝고 푸른 하늘만큼이나 신선했어


Now and then when I see her face

지금 그리고 그 뒤 내가 그녀의 얼굴을 보면

She takes me away to that special place

그녀는 나를 그 특별한 장소로 데려가

And if I stared too long

그리고 내가 너무 오랫동안 응시했다면

I'd probably break down and cry

난 아마 무너져 울거야


Sweet child o' mine

감미로운 나의 아이

Sweet love of mine

나의 감미로운 사랑



She's got eyes of the bluest skies

그녀는 푸른 하늘색 두 눈을 가졌어

As if they thought of rain

그들이라면 비가 내린다고 생각할 정도로

I'd hate to look into those eyes

나는 그 두 눈을 들여다보는 것이 싫어

And see an ounce of pain

그리고 아주 적은 고통을 보네


Her hair reminds me of a warm safe place

그녀의 머리카락은 내게 따뜻하고 안전한 장소를 생각나게 해

Where as a child I'd hide

어렸을 때 나는 숨어 있었어

And pray for the thunder and the rain

그리고 천둥과 비에게 기도했어

To quietly pass me by

조용히 나를 지나가기를


[3x]

Sweet child o' mine

감미로운 나의 아이

Sweet love of mine

나의 감미로운 사랑


[4x]

Where do we go?

우리는 어디 가는 거야?

Where do we go now?

우리는 어디 가는 거야 지금?

Where do we go?

우리는 어디 가는 거야?

Sweet child o' mine

감미로운 나의 아이



Guns N' Roses 건즈 앤 로지즈의 다른 노래

November Rain (1991)




Sweet Child O' Mine 가사 해석 건즈로지즈 Guns N' Rose lyrics 歌詞和訳s