본문 바로가기

MUSIC/OLD POP

Across The Universe 가사 해석 비틀즈 The Beatles lyrics

Across The Universe 가사 해석 비틀즈 The Beatles lyrics 




Across The Universe

("Let It Be" Version)


Words are flowing out like endless rain into a paper cup

언어들은 끝없는 비처럼 종이컵 안으로 흘러들어가고 있어

They slither while they pass, they slip away across the universe

그들은 미끄러지며 지나가, 우주를 가로질러 멀리 가네

Pools of sorrow waves of joy are drifting through my opened mind

슬픔의 물구덩이 즐거움의 물결은 나의 열린 마음에 표류하고 있어

Possessing and caressing me

나를 소유하고 애무하네


Jai guru deva om

신이여 깨달음을 주소서

Nothing's gonna change my world

나의 세계를 바꿀 것은 아무것도 없어

Nothing's gonna change my world

나의 세계를 바꿀 것은 아무것도 없어

Nothing's gonna change my world

나의 세계를 바꿀 것은 아무것도 없어

Nothing's gonna change my world

나의 세계를 바꿀 것은 아무것도 없어


Images of broken light which dance before me like a million eyes

내 앞에서 춤추는 부서진 빛의 이미지들 마치 백만개의 눈들처럼

They call me on and on across the universe

그리고 우주를 가로질러 나를 계속 부르고 있어

Thoughts meander like a restless wind

사고(思考)는 가만히 못 있는 바람처럼 거닐어

Inside a letter box they

편지 상자 안에서

Tumble blindly as they make their way

그들은 그들의 길을 만들 듯이 앞이 안 보이는 채 굴러 떨어져 

Across the universe

우주를 가로질러


Jai guru deva om

신이여 깨달음을 주소서

Nothing's gonna change my world

나의 세계를 바꿀 것은 아무것도 없어

Nothing's gonna change my world

나의 세계를 바꿀 것은 아무것도 없어

Nothing's gonna change my world

나의 세계를 바꿀 것은 아무것도 없어

Nothing's gonna change my world

나의 세계를 바꿀 것은 아무것도 없어



Sounds of laughter shades of life are ringing

웃음 소리들과 삶의 그림자들은 울리네

Through my open ears inciting and inviting me

나의 열린 두 귀 사이로 솔깃하게 선동하고 있어

Limitless undying love which shines around me like a million suns

내 주위에 빛나는 무한한 불멸의 사랑은 마치 백만개의 태양같아

And calls me on and on across the universe

그리고 우주를 가로질러 나를 계속 부르고 있어


Jai guru deva om

신이여 깨달음을 주소서

Nothing's gonna change my world

나의 세계를 바꿀 것은 아무것도 없어

Nothing's gonna change my world

나의 세계를 바꿀 것은 아무것도 없어

Nothing's gonna change my world

나의 세계를 바꿀 것은 아무것도 없어

Nothing's gonna change my world

나의 세계를 바꿀 것은 아무것도 없어


Jai guru deva

신이여 깨달음을 주소서

Jai guru deva

신이여 깨달음을 주소서

Jai guru deva

신이여 깨달음을 주소서

Jai guru deva

신이여 깨달음을 주소서

Jai guru deva

신이여 깨달음을 주소서

Jai guru deva...

신이여 깨달음을 주소서



The Beatles 비틀즈의 다른 노래

Yesterday (1965)




Across The Universe 가사 해석 비틀즈 The Beatles lyrics 歌詞和訳