본문 바로가기

MUSIC

Emma Blackery - Nothing Without You 가사 해석 듣기 뮤비

Emma Blackery - Nothing Without You 가사 해석 듣기 뮤비



Nothing Without You


I've got shackles round my feet, they tie me to this place

난 발목 둘레에 족쇄가 묶여있어, 그들은 나를 이 장소에 묶어두지

They won't loosen up for love or money, or anything that's in between

그들은 사랑이나 돈, 혹은 그 사이에 있는 무엇이든 풀어주지 않을거야

They're telling me I'm not allowed to leave

그들은 내가 떠나는 것이 허락되지 않는다 말하고 있어


You kept telling me that I should pack up just in case

넌 계속 내게 말하고 있어 만약을 위해 내가 직장을 그만두는게 좋다고

'Cause you thought that I had better things in store

왜냐면 넌 내가 스토어 안에 있는 게 더 낫다고 생각했으니까

I couldn't do as I was told, so I told you I didn't love you anymore

난 할 수 없다고 이야기했어, 그래서 난 더 이상 너를 사랑하지 않는다고 이야기했어


But somehow you saw through it all

하지만 왠지 넌 그 전부를 봤어

And you took out all the dark thoughts that I think

그리고 넌 내가 생각하는 모든 어두운 생각들을 끄집어냈어

Now you don't return any of my calls

이제 넌 내 전화를 돌려주지 않아

So I guess your heart was a one time thing

그래서 난 네 마음이 일회성이었다고 짐작해


I wish I could take my time

내 시간을 가졌으면 좋겠어

And show you that I'll be fine

그리고 난 괜찮을거라고 네게 보여줬으면 해

'Cause I would be nothing without you

왜냐면 난 너 없인 아무것도 아니니까

Nothing without you

너없이는 아무것도



A couple hours into this long 13 hour drive

이 긴 13시간 드라이브 속에서 두시간

Its just me with the lights off and I think

불을 꺼두고 나는 생각해

I should've done better by you

난 너한테 더 잘하는 편이 좋았다고


Now I can feel the shackles burn their way into my skin

이제 난 족쇄가 내 피부에서 타는 것을 느낄 수 있어

When I turn around and try to run away from all the dark thoughts

내가 돌아서고 모든 어두운 생각들을 버리려할 때

Cause now I have nothing to prove and no one to lose

왜냐면 이제 난 아무것도 증명할 게 없고 잃을 게 없으니까


And next time I'll do better

그리고 다음에 난 더 잘 할거야

Cause if I make the same mistakes again

왜냐면 만약 내가 다시 같은 실수를 하면


I wish I could take my time

내 시간을 가졌으면 좋겠어

And show you that I'll be fine

그리고 난 괜찮을거라고 네게 보여줬으면 해

'Cause I would be nothing without you

왜냐면 난 너 없인 아무것도 아니니까

Nothing without you

너없이는 아무것도


If I had the chance to say

만약 기회가 있다면 나는 말하지

"I'm sorry for how things changed,"

"상황이 어찌 이리 바뀌었는지 유감이야"

'Cause I would be nothing without you

왜냐면 난 너 없인 아무것도 아니니까

Nothing without you

너없이는 아무것도


And you shaped me into who I wanted to be

그리고 넌 내가 원했던 사람으로 나를 만들었어

And you made me take a look at myself and see

그리고 넌 내가 자신을 보게 만들었고 봐


I wish I could take my time

내 시간을 가졌으면 좋겠어

And show you that I'll be fine

그리고 난 괜찮을거라고 네게 보여줬으면 해

Just think about how happy you could be

그냥 생각해봐 네가 얼마나 행복할 수 있었는지에 대해


If I had the chance to say

만약 기회가 있다면 나는 말하지

"I'm sorry for how things changed,"

"상황이 어찌 이리 바뀌었는지 유감이야"

'Cause I would be nothing without you

왜냐면 난 너 없인 아무것도 아니니까

Nothing without you

너없이는 아무것도


Emma Blackery - Nothing Without You 가사 해석 듣기 뮤비 歌詞和訳 

詞和訳

012