본문 바로가기

MUSIC

Avicii - Wake Me Up 가사 해석 듣기 뮤비 아비치

Avicii - Wake Me Up 가사 해석 듣기 뮤비 아비치




Wake Me Up


Feeling my way through the darkness

어둠을 통해 내 길을 느끼고 있어

Guided by a beating heart

요동치는 가슴이 인도했지

I can't tell where the journey will end

난 여행이 어디서 끝날지 말할 수 없어

But I know where to start

하지만 어디서부터 시작해야할지 알아


They tell me I'm too young to understand

그들은 내게 말하지 난 너무 젊어서 이해할 수 없다고

They say I'm caught up in a dream

그들은 이야기해 내가 꿈속에 갇혀있다고

Well life will pass me by if I don't open up my eyes

그래 내가 눈뜨지 않으면 삶이 나를 지나가겠지

Well that's fine by me

그래 그건 나한테 괜찮아


[2x]

So wake me up when it's all over

그러니까 다 끝나면 날 깨워줘

When I'm wiser and I'm older

내가 현명해지고 나이들면

All this time I was finding myself

이 모든 시간에 난 나 자신을 찾고 있었어

And I didn't know I was lost

그리고 난 내가 길잃었다는 것을 몰랐지



I tried carrying the weight of the world

나는 세상의 무게를 짊어지려 했어

But I only have two hands

하지만 오직 두 손만 가졌어

Hope I get the chance to travel the world

내가 세계를 여행할 기회를 얻기를 희망해

But I don't have any plans

하지만 난 어떤 계획도 갖고 있지 않아


Wish that I could stay forever this young

난 영원히 이대로 젊은 채 있기를 바라

Not afraid to close my eyes

눈을 감는 것을 두려워하지 않아

Life's a game made for everyone

인생은 모든 사람을 위해 만들어진 게임

And love is the prize

그리고 사랑은 상


[2x]

So wake me up when it's all over

그러니까 다 끝나면 날 깨워줘

When I'm wiser and I'm older

내가 현명해지고 나이들면

All this time I was finding myself

이 모든 시간에 난 나 자신을 찾고 있었어

And I didn't know I was lost

그리고 난 내가 길잃었다는 것을 몰랐지


Didn't know I was lost

내가 길을 잃었다는 것을 몰랐어

I didn't know I was lost

난 내가 길을 잃었다는 것을 몰랐어

I didn't know I was lost

난 내가 길을 잃었다는 것을 몰랐어

I didn't know (didn't know, didn't know)

난 몰랐어 (몰랐어, 몰랐어)


012

Avicii - Wake Me Up 가사 해석 듣기 뮤비 아비치